refugi-josep-maria-blanc-estany-negre-fototurista-juanjofuster-instagram-fotografia

Refugi Josep Maria Blanc

El refugi Josep Maria Blanc es troba a la província de Lleida dins del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. Aquest refugi està ubicat a la vall de Peguera a 2350 metres d’altitud en un marc natural preciós envoltat de les aigües de l’estany Tort-Trulló i el Negre de Peguera.

Com arribar al Refugi Josep Maria Blanc

Tens diverses opcions d’arribar a aquesta zona tant bonica des d’Espot:
• Ruta a peu des d’Espot per la vall de Peguera
• Ruta amb els taxis 4×4 des d’Espot

Ruta a peu des d’Espot per la vall de Peguera

Deixem el cotxe al poble, ens endinsem en el nucli antic fins sortir a la carretera que porta a pistes. Caminem per la vora cap a l’esquerra, fins que en un revolt, abans de creuar el riu Peguera, trobem un petit camí senyalitzat cap al refugi ascendint per la vall del riu Peguera.

A partir d’aquí vam començar a ascendir pel camí i amb la llera del riu a la nostra esquerra. El primer tram és de molta pendent, en mitja hora tindrem unes vistes precioses al poble d’Espot.

Al cap d’una hora arribarem a una zona frondosa d’un verd preciós, allà podrem fotografiar boniques cascades, més endavant la vall no és pronunciat i s’obre a una zona plana on el torrent transcorre just al costat del camí sense cap desnivell.

Tornem a ascendir de forma pronunciada entre vegetació i salts d’aigua preciosos, a les dues hores arribarem a l’Estany de Lladres.

A partir d’aquí se segueix pujant, en aquest cas per la pista forestal, no té pèrdua. Pot arribar a ser dur i monòton aquest tram sempre ascendent, i més si estem desitjant arribar a veure el refugi i el seu entorn.

En total caminant des d’Espot fins al refugi deu d’haver entre parades, fotos etc … unes 4 hores de pujada. La baixada evidentment es realitza en menys temps i més si ja no tenim més fotos per fer 🙂

Ruta amb els taxis 4×4 des d’Espot

Tens diverses opcions de diferents preus (2019) al web dels taxis tens més informació actualitzada, mínim 6 persones i les tornades són sempre en el mateix dia de pujada:

A) Espot-Estany Negre / estància d’una hora / Estany Negre-Espot
30€ adults / 25€ -12anys / 25€ gossos

B) Espot-Estany Negre / Caminant 1h30′ fins Estany de Lladres i des de allà el 4×4 ens portarà a la hora acordada fins Espot
32€ adults / 28€ -12anys / 28€ gossos

C) Només anada Espot-Estany Negre / baixada lliure caminant
21,50€ adults / 19€ -12anys / 19€ gossos

Què ens trobarem?

Un cop arribem dalt quedarem fascinats per les vistes. Primer ens trobarem l’Estany Tort de Peguera i Trulló amb el refugi situat on, abans de construir les preses, estaven separats els dos estanys, preciós.

Si continuem endavant arribarem a l’estany Negre, l’estany més profund del parc (70m) una altra zona preciosa digna de visitar, però cal baixar per accedir a la seva riba. Una passarel·la de troncs ens permetrà creuar la llera direcció a l’estany de la Coveta. En aquest camí que és ascendent, tindrem una vista magnífica de l’estany Tort i Trulló per poder fer la típica foto on es distingeix perfectament el refugi envoltat d’aigua.

Si esteu per la zona tot el dia que sapigueu que al refugi es menja molt bé i són molt atents i agradables.

En definitiva una de les zones menys freqüentades de Lleida província, dins del Parc Nacional d’Aigüestortes que val la pena conèixer.

@JuanjoFuster

• Instagram > @juanjofuster
Nature & Photo Blogger from Catalonia

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.